beccablogg

Alla inlägg under september 2013

Av Rebecca Hebelius Dace - 30 september 2013 21:21

Hej idag är det måndag och jag ska berätta om dagen. Men jag vill bara lägga till en sak om förra fredagen. Att vi redovisade INTE vår plansch om Grönland. Men imorgon när det är tisdag då så ska jag Ninjanina.bloggplatsen.se och sajten.bloggplatsen.se berätta om Grönland. Men över till måndag NU. I dag måndag då så på morgonen blev jag och min mamma stoppad av
ANKTRAFIK. Alltså ankor som drog runt MITT i gatan. Men till sist kom vi fram. Senare under dagen hade jag musik och vi i min grupp ska sjunga en låt av Ted Gerdestad och låten heter Himlen är oskyldigt blå. Jag sjunger tredje stycket. När det var mellanmål så skulle jag Angelica och Victoria hämta min jacka och gå. Men när jag tog min jacka så var alla fickorna öppna och min mobil var borta och mina kastanjer. Jag sa till vår fröken Lasse att mina saker hade blivit stulna så Victoria ringde min mobil så vi kunde höra den. Och gissa vad
Jo. . . . . Så har jag tagit FEL jacka en exakt likadan dumma mig men nu är allt återfunnet. Men sen efter skolan hade jag gitarr och min läxa till nästa vecka är
"Här kommer pippi Långstrump" och
"Hals vals" i ackorder. Men nu så ska jag sova för att imorgon börjar jag 8:00 med gympa i skolan men vi ses.
Youtube SÖK: rebecca dace

Gooooood Naaaaaaatt Läässaarre

Av Rebecca Hebelius Dace - 29 september 2013 22:18

Hej idag ska jag berätta om dagarna fredag lördag och söndag. Men vi börjar med fredag. I fredags på HKn så gjorde vi morotsscones som smakade jättegott. Efter skolan så var vi ute på stenarna och jag blev ensam på fritids. På kvällen så tittade jag och mamma och pappa på Gremlins1 den var SUPERBRA. I lördags så gjorde jag hastbullar och dom var jättegoda. Sen lite senare på dagen så var jag mamma och Emily i rörelselekplatsen som är ett perfekt ställe att cykla och att åka inlines. Rörelselekplatsrn ligger nära Nobeltorget. Men i alla fall efter vi hade varit där nån timma så lärde sig Emily att cykla JIPPI och hon blev såååå glad. När vi kom hem så tittade jag och mamma och pappa på Gremlins2 och den var också JÄTTEBRA. I söndags så var jag och mamma ute på en liten promenad vid Margaretapaviljongen och tittade på blommor och åt glass. Sen ikväll har jag bara kollat på avsnitt 2 av Williams lista 2. Den är också jättebra. Ha det så bra då!
Youtube SÖK: rebecca dace

Goooooood Naaaaaaatt Läässaarre.

Tog bilden helt själv

Av Rebecca Hebelius Dace - 26 september 2013 17:40

Hej!! Jag vet jag vet, jag har inte skrivit på fyra fyra FYRA!!!!!!!!!!!!!!!!! dagar asså det är typ rekordmycket. Men idag så ska jag berätta om dagarna måndag tisdag och idag torsdag men jag börjar med måndag. I måndags så efter skolan så cyklade jag och ninjanina.bloggplatsen.se till mazetti för att jag skulle spela gitarr. På vägen hem sjussade jag Nina men jag fick ett jättestort sår på låret. I tisdags efter skolan så var jag på cirkusskolan och vi hade drama övningar JÄTTE kul. Sen när jag kom hem så var jag jättestressad för jag hade så MYCKET läxor och så lite tid på mig att göra alla läxorna. I onsdags så hittade jag och ninjanina.bloggplatsen.se och Felicia en jättefin fjäril. Sen så hade vi typ ett litet mattetest. Eller test och test det var som en genomgångs grej som man skulle se hur mycket man hade lärt sig i detta kapitlet. Sen så efter skolan på fritids så hittade jag sajten.bloggplatsen.se och alvaisme.devote.se på att vi kunde göra om olika låtar här kommer den första.

 

Whenever wherever we was made to be together i'm here and you're there look its a fantasic grizzlybear.

Whenever wherever we was made to be together i'm here and you are there don't put a stick in the bear.

 

 Nästa låt heter fångad av en rockring.

 

Jag är fångad av en rockring dag &natt de är så jag är en katt Ooooo minaa tänder blänker braaaaaaaaa.

 

Ja dom är såå BRAAAAA. I torsdags så blev min grupp och jag som jobbar om Grönland klara med vår plansch som vi ska redovisa imorgon. Efter skolan var jag på läxhjälpen och tränade på  primtal och multiplikation i uppställningar. Sen efter skolan nu skriver jag på bloggen och ska snart göra min läxa.

 

youtube SÖK: rebecca dace

 

 


 

Heeeeeej Dååååå Bääässsttta Läässaaarre.

 

Av Rebecca Hebelius Dace - 22 september 2013 21:47

Hej idag så ska jag berätta om idag söndag. Idag så har jag PANNKAKOR till frukost. Och det var såååååå gott. Jag gjorde en med ett inramat R i. Sen så hade jag hög toffs idag och ett part snygga öronhängen som jag gick av Veronika som också har en blogg den heter
Sajten.bloggplatsen.se
Så kolla in den. Sen så skulle vi åka till Moa och Kajsa och vi skulle vara bär för att Moa hade fotbollsmatch. Tyvärr så förlorade dom (Bakarns) med 5-0. Sen så gick vi hem till dom och åt middag sen var vi ute och hoppade på studds mattan. Och vi hade boll krig. Sen så var det dags för mig Emily pappa och mamma för att åka hem. Men nu är jag super trött men vi ses snart.
Youtube SÖK: rebecca dace

Gooood Naaaaaaaaaatt Läässaarre.

Av Rebecca Hebelius Dace - 22 september 2013 10:15

Hej jag vet jag vet jag sa att jag skulle skriva om lördagen igår men jag hann inte. Idag är det ju söndag men jag lovar LOVAR att jag ska skriva ikväll om söndagen. Men nu ska vi börja skriva om lördagen. I lördags så hade jag det SUPERTRÅKIGT på morgonen. Jag bara satt i fåtöljen och tittade på tv. Fast det var något Finskt program som jag inte fattade ett dugg. Men till sist så sa pappa att vi kunde gå till rörelselekplatsen och där kunde jag öva på inlines och Emily på cykel. Så vi var där och övade och jag är faktiskt rätt bra jag kan köra in i djupa gropen över backar till och med höga backen. Sen träffade jag en snäll tjej som också åkte inlines och vi tävlade lite fram och tillbaka. Sen så när vi skulle hem så köpte pappa en cocacola och chips och dom åt vi på lite och sen cyklade vi Hem. Tja det var typ allt.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeeej Dååå Bäässtta Läässaarre.

Av Rebecca Hebelius Dace - 21 september 2013 13:54

Hej idag så är det ju lördag men jag ska berätta om torsdag och fredag men lördag det berättar jag och ikväll. Vi börjar med torsdag. I torsdags i skolan så hände inget speciellt. När jag kom hem så var inte min mamma hemma för att hon skulle vara borta hela kvällen och jobba. I fredags så på skolan så hade vi DAM DAM DAAAM maatte PROOOOOOV!! Men jag tror faktiskt att jag får godshent. På HKn så var vi i affären och köpte olika frukter till en frukt sallad. Den blev jätte god. Efter skolan så hade jag och Viggo KALASSSSSS!!!!!!!!!!
Och inte vilket kalas som helst ett trampbåt kalas. Det var jätte kul. Jag och Angelica började trampa och det var jätte kul när vi var i land åt vi makor kakor och tårta sen så var vi på skatt jackt och då så hittade vi ledtrådar och vi slogs mot en pirat. Som sen berättade var skatten låg. På vägen tillbaka hade vår båt godis krig med en annan. Och sen råkade vi köra på en anka OBS. När vi var i land så fick jag många roliga och fina prisenter. Sen när jag kom hem tittade jag och Emily på film med popcorn. Men jag berättar om lördag ikväll.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeeej Dååå Bäääässtta Läässaarre.

Av Rebecca Hebelius Dace - 18 september 2013 21:57

Hej igår skrev jag inte men idag så ska jag skriva om igår och idag. Nu börjar vi. Igår så var jag tillbaka till skolan och vi arbetade med våra scandinaviska länder. Och jag har Grönland som inte är så grön. Se. Efter skolan så hade jag hemspråk och snabbt efter det cyklade jag till cirkusskolan för igår skulle vi
klättra i TYG. Och det var JÄTTE KUUUUL. Fast jag fick några brännskador på händerna. Idag så har jag sovit hela natten med 3 flätor och när jag vaknade och tog ut flätorna var jag lockig i håret som en ängel. I skolan idag så har det ösregnat så ungefär vid varje lektion så har jag varit dyblöt. När fritids började så var det väldigt regnit så man fick vara inne. När jag kom hem så tänkte jag göra läxorna men jag väntade och väntade och VÄNTADE. Till slut när klockan var typ 9 började jag med läxorna. Dom var svåra men jag blev klar med dom.
Men nu måste jag sova men vi ses.
Youtube SÖK: rebecca dace

Gooood Naaaaaaatt Läässaarre.

Före

Efter

Av Rebecca Hebelius Dace - 16 september 2013 21:48

Hej idag så har jag varit sjuk? men nu känns det mycket bättre?. Idag så ska jag berätta om igår och idag nu börjar jag. Igår så hade jag tandtrollsjakten klockan 10 men jag kom halv 10 lite dumt av mig. För att jag fick sitta där i ungefär en kvart och vänta vänta och VÄNTA. Sen till sist kom Måns och låste upp. Vi hade en helt fantastisk föreställning den bästa. Och när jag kom hem så var jag supersvettig. Idag så när jag skulle gå upp för att sticka till skolan så hade jag fruktansvärt ont i halsen. Men jag ville verkligen gå till skolan. Men sen märkte jag att jag hade lite feber så jag fick stanna hemma. Där hemma tittade jag på en Kim possible film som var super bra!!!!??? sen gick jag till ett café nära mig som heter coffee och jag fick en cokos boll. Eller fick och fick pappa köpte den till mig?. Sen så efter det gick jag till gitarren och hem. I slutet av dagen har jag och Emily lekt polly pocket HAHA rätt kul. Men nu är jag frisk och ska gå till skolan imorgon. Men då ses vi snart.
Youtube SÖK: rebecca dace?

Heeej Dååå Bäässtta Läässaarre.
??????????

Presentation


Hej!
på denna blogg skriver jag om min stora kärlek till 1D, att snart bli 13. och vad jag gör om dagarna.
hoppas du trivs här!

Fråga mig

42 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards