beccablogg

Alla inlägg under januari 2014

Av Rebecca Hebelius Dace - 30 januari 2014 22:00

Hej idag så ska jag berätta om dagarna måndag,tisdag,onsdag och torsdag. I måndags så på morgonen såg jag något jag inte sätt på LÄNGE!!! Jo liksom alla i Sverige har liksom haft snö men inte här var jag bor. Och det var typ en halv decimeter snö så Gud vad jag var glad. Fast inte lika glad när jag skulle cykla i den. På skolan så byggde vi en snögubbe som var jättefin. Och med ¡Var! menar jag att några yngre på skolan som tog i sönder den ;',( WÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ. Sen så gick jag till cirkusträningen och vi tränade att gå på linan och jag klarade hela YAY! Och vi stretshade så mycket att jag kunde gå ner i spagat om Sonja
(Vår trännare) tryckte lite. I tisdags hade jag gitarr och vi spelade
"Love me like i love you" både i melodi och ackord. I onsdags så hade jag Felicia och alla andra i NOMO ett litet möte i aulan om lilla Nomo och dom ska byta per vecka och första veckan ska MIN lillasyster vara representant. Efter mötet så gick jag 4:orna och 5:orna vår klass. Och vi gick till Pildammsparken och åkte pulka. Och det var jättekul. Typ dog när jag och Ninjanina.blogggplatsen.se åkte. I torsdags idag efter skolan så busringde jag och Angelica och sajten.bloggplatsen.se olika människor från klassen. Med sajten.bloggplatsen.se telefon men alla vi ringde fick sedan reda på att det var vi. Sedan så skulle jag och Ninjanina.blogggplatsen.se vara i sporthallen men just då så skulle jag hem. Men vi ses.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeeej Dååå Bäässtta Läässaarre.

God natt alla!

Av Rebecca Hebelius Dace - 26 januari 2014 22:35

Hej idag så ska jag berätta om dagarna onsdag,torsdag,Fredag,lördag och söndag. Under onsdagen och torsdagen ha jag inget minne av vad jag gjorde liksom jag gick i skolan var hemma. I fredags så hade jag NOMO klockan 8. Ni som inte vet var NOMO är. Alltså NOMO är en grupp som hjälper de som är mobbade. Iallafall efter NOMO hade jag och min klass teknik och vi jobbade klart om hur man använder elektricitet. Vi hade också HK och vi gjorde 2 olika pajer då en matpaj och en dessertpaj. Det blev jättegott och mätt blev man med. Under kvällen så åt jag popcorn framför TVn och myste med min familj. I lördags så var jag på ett kalas hos en klasskompis och han hade ett 60-70-tals kalas. Och jag var en disco Queen HIHI. Och vi dansade jättemycket och hade jättekul. I söndags var Emilys kompis Olivia hemma hos oss och medan de lekte så gjorde jag en ny video. Vi åt pannkakor tillsammans och glass med, vilken fest. Men just nu så ligger jag i min säng och ska strax sova.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeeej Dååå Bäässtta Läässaarre.

Av Rebecca Hebelius Dace - 21 januari 2014 21:12

Hej, asså jag är såååå ledsen att jag inte skrivit på 6 hela dagar men jag har haft jättemycket i skolan. Och jag vill ju gärna få bra betyg i högstadiet. Men i torsdags så tja då var jag i skolan. Och när jag kom hem så gjorde jag läxorna och ja. I fredags hade jag HK och vi gjorde mexikansk köttpaj. Och sedan på kvällen så åt jag popcorn och myste med familjen.

I lördags var Kajsa här och vi åkte skridskor och på skridskobanan så mötte vi Bella och Vincent ni känner nog inte igen dom namnen riktigt vi träffas inte så ofta. Sedan var vi hemma och tittade på filmen Frost. Sedan när hon gick hem var klockan mycket och jag var tvungen att sova. I söndags hade vi spa hemma och det var jätteskönt. I måndags så började jag i steg 4 på cirkusskolan. Och mina grund baser (Det jag ska satsa att bli bra på) är. Tyg,trapets och rockring. I tisdags idag hade jag gitarr och jag har börjat i en alldeles ny grupp igen. Ledsen att inlägget blev snabbt och tråkigt men jag är trött och orkar inte mer.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeej Dåååå Bäässtta Läässaarre.

Av Rebecca Hebelius Dace - 16 januari 2014 22:00

Hej kommer ni ihåg mig asså förlåt att jag inte jag skrivit på 6 dagar. Dom dagarna jag inte skrivit om är lördag,söndag,måndag,tisdag,onsdag och torsdag. I lördags så åkte vi till gottelisa på stan. Och vi köpte massor av godisbitar. När vi kom hem så slappade jag och min familj. I söndags så kom Ninjanina.bloggplatsen.se hem till mig. Och vi spelade WII party och vi klarade Mediumbanan!
Som vi kallar cola havet för havet ser ut som cocacola. Och just nu är vi på Expertbanan. Vi gick sedan och åkte skridskor i folketspark. Och först fick jag hjälpa Ninjanina.bloggplatsen.se en del men sen fick hon fart och blev typ snabbare än mig. Lite efter gick vi till hästarna. Och sedan gick vi hem till mig och lekte lite. I måndags så gjorde jag klart min vackra monster korg. Man ser inte ansiktet på bilden. I tisdags så PLUGGADE,PLUGGADE JAG JÄTTEMYCKET!!!!!!!

I onsdags hade jag prov matteprov. Jag tror det gick bra jag fick nog iallafall hälften. I torsdags idag så har det snöat äntligen lite snö. Först var det regn på regn på regn men så plötsligt kom det SNÖ!
Men jag blev iskall av all snö. Men nu har jag en varm skön pyjamas på mig och jag ligger i min mjuka och mysiga säng men ja då ses vi snart då.
Youtube SÖK: rebecca dace

Goood Naaatt Läässaarre.

Av Rebecca Hebelius Dace - 10 januari 2014 21:40

Hej idag så ska jag berätta om onsdag,torsdag och idag fredag. I onsdags så började skolan. Och det var som en vanlig dag i skolan för mig förutom att det var första dagen i skolan. Det var jättekul att träffa alla kompisar. Men så blev min mobil plötsligt galen, den dog. BOKSTAVLIGEN!!!!! så min mamma fick köpa en ny nästa dag. När jag kom hem från skolan ja då typ tittade jag på TV och sen sov jag. I torsdags så hade jag ingen mobil i skolan så på fritids så visste jag inte direkt när jag skulle hem men det gick bra ändå. När jag kom hem så var mamma hemma och då fick jag min mobil. Det är en Sony Experia. Och den är JÄTTEBRA!
I fredags idag då så hade vi HK. Vi gjorde köttpaj eller jag vet inte vad den heter. Men det var den godaste paj jag smakat. Sedan på matten hade vi iPads. Och på sv hade vi datorer. Just nu tittar jag på Peter Pan. Vi ses.
youtube SÖK: rebecca dace

Heej Dååå Bäässtta Läässaarre.

Av Rebecca Hebelius Dace - 7 januari 2014 21:04

Hej idag så ska jag berätta om söndag,måndag och tisdag. I söndags så kom våra vänner Moa och Kajsa. Vi åkte skridskor i folketspark och det blev en riktig fart på mig och mina vänner och Emily såklart. Sedan hade vi fika med cocosbollar och saft. Efter det så sprang vi till hästarna och klappade och gosade med dom.
Vi gick sedan hem och spelade Mario car på WII. Efter det hade vi god middag och maräng tårta. (Min pappa fyllde år lite innan så vi firade tillsammans då).
Ja så efter tårtan spelade vi WII Party. Och vi alla kunde spela tillsammans för dom hade med sina kontroller. När dom hade gått så gjorde vi oss klara för att sova. I måndags så hade jag BARA LATAT MIG!!!!
Legat i min säng tittat på TV sovit,sovit och SOVIT!!
Och JA! Jag är en latkorv.
I tisdags så var jag och Emily på min pappas jobb.
Jag och Emily tittade först på film. Sen så spionerade vi på pappa när han satt i möte. Vi åt choklad och sedan fotade vi på datorn med roliga effekter. När vi var hemma så hade jag datorn. Sedan tittade jag lite på TV och nu ja är jag i min säng och ska strax sova.
Youtube SÖK: rebecca Dace

Goooood Naaaaaatt Läässaarre.

Av Rebecca Hebelius Dace - 4 januari 2014 22:15

Hej idag så ska jag berätta om dagarna torsdag fredag och lördag. I torsdags så gick jag Emily och min pappa och åkte skridskor. Pappa åkte inte men jag och Emily gjorde det. Men vi hade hämtat fel skridskor till mig så vi fick hyra istället. Men det gick lika bra. Och i början var det ganska svårt men sen var det lätt som en plätt. I fredags så var det min pappas födelsedag. Och i present fick han byxor,hörlurar,nunchack,te,vantar och choklad. Sedan så gick jag och Emily och pappa igen ut och åkte skridskor. Men denna gången hade vi rätt skridskor till mig och min pappa åkte också. Det var roligt att kolla på pappa när han åkte runt vingligt. Men sedan fick han fart och fick knepet på det. Sedan när vi kom hem så spelade vi vårt nya spel Infinity på WII. Man kan typ vara olika personer från olika historier. Jag var kapten Jack sparrow och Emily var James .P. Sallyvan i monsters INC. Sedan spelade min mamma och pappa. I lördags idag då då var jag och min familj mest hemma.
Min mamma och Emily och jag vi gick till ICA och där så köpte vi lite saker tills imorgon. Men nu så måste jag gå.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeej Dååå Bäässtta Läässaarre.

[Bild]

Presentation


Hej!
på denna blogg skriver jag om min stora kärlek till 1D, att snart bli 13. och vad jag gör om dagarna.
hoppas du trivs här!

Fråga mig

42 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards