beccablogg

Alla inlägg under juni 2013

Av Rebecca Hebelius Dace - 30 juni 2013 22:20

Heeej jag vet jag vet jag skrev inte igår men jag ska berätta nu om idag och igår men vi börjar med igår. Igår så hade jag en rätt lugn dag. Och det ÖS regnade ute. Men vi gick ändå ut och köpte angry birds. Jag hade en gris och en blå fågel, och jag köpte den röda fågeln, den vita och en genomskinlig ja det var alla. Och sen fikade vi på ambrosia Cafet. Sen gick vi hem och jag lekte med mina angry birds . Nästa dag så skulle jag och min syster och hennes kompis
TILL . . . . . . . . . VIKINGABYN. Asså jag har längtat SÅÅÅ mycket att åka dit igen. Asså jag och min klass var ju där i 3.an och vi sov ju över då och då bloggade jag. Men när jag var där idag var det marknadsdag och det var SÅÅÅÅ KUL. Först fick vi resa i bilen i 20 min och sen när vi var framme träffade vi Sarah och Simon och dom hade jobbat där och dom hade några vikingakläder till oss för om man var utkläd till Viking så fick man gratis inträde. När vi kom in så först utforskade vi lite där jag hittade ju där och Sarah och Simon och så men småbarnen fattade inget. Sen så köpte vi var sin pilbåge men det var bara min lillasyster och hennes kompis som fick en pil. När vi skulle träna på fältet fick jag låna en av Simons pilar. Och jag var riktigt bra på att skjuta!!!! Inte för att skryta men det var jag. Sen när jag skulle ge tillbaka Simon pilen så sa han
- Du kan få den du är värd den!
Och jag blev jätteglad och hoppade runt som en tok. Sen gick vi runt och kollade på runstenar och kollade på utsikten tja det var helt fantastiskt att vara där igen. När jag var hemma tränande jag på gården på att skjuta. Men nu så har jag sagt mitt men vi ses Adios Amigos.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeej Dåååå Bäässtta Lääässaare.

Här är mina angry birds figurer

Här är jag i vikingakläder och min pilbåge!

Här är en runsten

Här är ett torn med en vakt som vaktade

Och här är det ett litet hus

Av Rebecca Hebelius Dace - 28 juni 2013 22:49

Hej läsare idag ska jag prata om min dag. Idag ungefär vid 9 tiden gick min mamma och min lillasyster Emily till dagis. Men det var inte vilken dagis dag som helst för Emily utan det var SISTA gången hon skulle dit. Och jag känner själv att jag också blir lite tårögd. Att vi kanske ALDRIG MERA går dit. Men i alla fall. Ungefär efter 2 timmar kom min mamma tillbaka och vi gick till trianglen för att köpa Shorts. Till sist hittade vi några och vi köpte också en slags hårboll som man kunde sätta upp håret som en bollknut. Och om jag får säga det själv så tycker jag att jag passar i det. Sen gick vi till BR också. Och där hittade jag en
angry birds grej, som man kunde samla på och jag har den blå fågeln och en gris. Medans vi var på BR så köpte vi också en film och den filmen heter Röjar- Ralf. jag tror nog dom flesta vet vad jag menar. Sen så kom vi hem och jag vilade mig lite senare kom Emily hem och var både lite ledsen men ändå jätteglad. Sen gick vi ut och lekte med kompisarna på gården. Och sen gick vi in mamma gjorde popcorn och vi tittade på Röjar Ralf. Men nu ska jag läsa ur vild häxa boken. Men vi ses läsare.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeeej Dååååå Bäässta Lääässaare.

Av Rebecca Hebelius Dace - 27 juni 2013 23:23

Hej! Idag ska jag prata om min dag. Och idag så kom Moa. Men hon kommer inte imorgon för hon har fotbolls kupp. I alla fall idag när Moa kom hit så lekte vi lite med min katt. Sen så spelade vi Wii och åt kanel och vanilj gifflar till. Och en tjej som vi spelade mot som hette Haru. Hon var SÅÅÅÅÅ störig. Och sen så åt vi en maka var. Och varje gång vi åker till England så spelar vi kubb. Och i år så skulle jag och Moa måla gubbarna till kubb spelet. Och när vi skulle målade dom kom vi på en jätte smart ide att vi kunde döpa namn åt dom. Den Svenska heter Karl och den Engelska heter Edward. Vi han bara måla två men Moa sa att hon kunde måla resten med sin pappa hemma. Sen gick vi ut till folketspark och idag vann MOA en liten taggig boll fast gul. Sen gick vi hem matade min katt och spelade lite mer Wii. Men nu är jag trött och vill sova.
Youtube SÖK: rebecca dace

Gooooooood Naaaaaatt Lääässaare.

Av Rebecca Hebelius Dace - 26 juni 2013 21:55

Hej idag så var inte Moa här för att det regnade så mycket och min mamma var hemma. Men det betyder inte att jag inte ska berätta om dagen för det ska jag göra nu. När jag vaknade så tittade jag på sommarlov och släppte sen ut min katt Jackson och sen fortsatte titta på TV. Till slut tröttnade jag och spelade Wii och jag vann i ett spel som kallas Wii party. Sen gick jag och min mamma ut för att panta petflaskor. När vi gick till damen i kassan fick jag 14kr. Och för dom pengarna köpte jag ett paket tuggummi. Sen gick vi hem och jag åkte på mina inlines. Och jag börjar faktiskt bli rätt bra på att åka det. Sen kom mina vänner från gården ut vi gjorde jättemycket skojiga saker vi planerade till en ny film på youtube också. Sen så gick jag upp och tittade på Simpsons och åt ris och fruti. Och sen så när min pappa skulle natta Emily min lillasyster då så gömde jag mig i hennes och mitt tält som är i hennes rum. Och när min pappa skulle börja natta Emily så PANG hoppade jag fram och skrek BUUU. Och han blev sååååå rädd. Asså det är jättesvårt att skrämma min pappa. Och det här kommer vara ett minne för livet hos mig. Fast det har varit en stormig regning och blåsig dag så har det varit en bra dag.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeeej Dååå Bäässtta Lääässaare.

Av Rebecca Hebelius Dace - 25 juni 2013 22:08

Hej idag har jag varit med Moa igen och nu ska jag berätta vad vi har gjort. Klockan 10 så kom hon och vi spelade Wii och läste lite. Sen så gick vi ut för att gå till folketspark och idag så var det en clown där. Man kunde läsa om det på folketspark.se och där finns också massor av information på super duper sommar. Men nu går vi tillbaka till clownen. Clownen verkade vara från Danmark och skulle göra en till föreställning med hästar nån gång. Sen gick vi vidare och vi köpte 4 kuponger var och vi åkte på tivolit "Batman" och "gungorna". Det var jätte kul sen så gjorde vi klo-saken Och JAG VANN EN TILL SAK. Jag börjar vara bra på det. Jag vann en taggig liten blå boll. Vi gick sen bara runt och njöt. Sen gick vi hem och lekte lite med min katt Jackson. Sen så spelade vi lite mer Wii. Och sen när Moa gick åkte jag inlines och var med vännerna på gården. Men nu ska jag säga till mina föräldrar att dämpa musiken på TVn. Dom kollar på midsommar murders. Men vi ses Adios Amigos.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeeej Dååå Bäässtta Lääässaare.

Av Rebecca Hebelius Dace - 24 juni 2013 22:04

Hej! Idag tänkte jag ska jag berätta om vad som har hänt denna dag. Idag runt 10 tiden så kom Moa för vi skulle vara hemma ensamma. Asså hela veckan kommer vi hänga med varandra förutom fredag. När min pappa gick till jobbet så var vi hemma ensamma. För min mamma och lilla syster hade redan stuckit till dagis och jobb. Först lekte vi lite med min katt Jackson. Sen så åt vi bulle och gifflar med vanlij och saft. Sen gick vi till folkets park. Där gick vi in och kollade på dom söta grisarna och klappade marsvinen. Sen gick vi och tittade på hästarna. Sedan var vi på lekplatsen och skojade lite. Vi gick sen hem och åt bacon och vita bönor. Det var jättegott sen kom Emily mamma och pappa hem Moa stannade en stund för att hälsa på Emily men sen snabbt så cyklade hon hem. Sen gick jag och Emily ut på gården och jag åkte inlines. Sen kom Selma och Sixten. Orshi var också där en stund men sen skulle hon till Lund. Medan hon var borta så hittade vi på andra skojiga saker. Men nu börjar jag bli trött det är en ny dag imorgon men vi ses.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeeej Dååå Bäässtta Lääässaare.

Av Rebecca Hebelius Dace - 23 juni 2013 17:16

Hej idag tänkte jag berätta om igår och idag. Som ni vet har jag inget bra wifi här men nu är jag hemma och kan skriva. Igår så cyklade jag och Ida till stallet och träffade hästen Offy och några sommarhästar. Vi gick in till dom och klappade dom. Offy är ganska gammal men han är en jätte snäll och fin häst. Senare så började vi tänka på att imorgon åker ju jag hem (jag då) så vi BADADE VI I REGNET. Först var Ida tveksam men jag bara gjorde bomben på direkten helt galet. Och det var SÅÅÅ kallt att vi skrek när vi simmade.Vi simmade sen snabbt upp och värmde oss i handdukarna. Efter det så gick vi och köpte lite lördagsgodis för Idas cykel hade fått punka. Sedan gick vi hem till Ida. Min lillasyster Emily var redan där med min Mamma och Idas föräldrar. Men jag och Ida skulle gå ut igen för vi skulle åka inlines. Och först var jag jätte darrig i bena men det gick bra sen. Vi åkte runt hennes kvarter 2 gånger sen blev vi trötta och gick in. Sen så skulle vi gå hem till vår mormor och morfar och sova där. på vägen så skulle Ida gå ut och rasta sina hundar. Men plötsligt kom hon och sa till mig du kan få inlinesen. Och jag blev helt häpen och glad och jag är evigt tacksam till henne. Senare på kvällen kom Ida tillbaka en stund för vi skulle äta tårta och vara ute och leka lite. Och nästa dag så träffades vi bara snabbt för vi skulle åka. Och sen åkte jag tåg i typ 3 timmar och sen hoppade vi av och där så mötte vi min pappa. När vi var hemma så visade min pappa vad duktig han är att han har målat hela köket vitt (tja bara väggarna.) Sen gick jag ut och testade inlinesen. Men det gick sådär i början men sen fick jag fart. Och nu så ska vi snart beställa pizza och mamma dammsög.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeeej Dåååå Bäässtta Lääässaare.

Av Rebecca Hebelius Dace - 21 juni 2013 20:20

Hej läsare idag skriver jag i Åsa hos mina kusiner men jag ska i alla fall berätta om vad jag gjorde igår och idag. Igår på morgonen fick jag sova länge och ha det jätte skönt. Men klockan 3 så skulle jag, min lillasyster Emily och min mamma till ÅSA!!!! Min pappa och katt skulle inte följa med för min pappa skulle måla om köket och så kunde ju han passa Jackson (min katt) så länge. Vi fick åka tåg i 3 timmar men tåget blev försenat så vi kom till Åsa vid 7 tiden. När vi var framme plockade vi fram våra saker och sen sprang vi till stranden och badade. Sen sover vi så gott hela långa natten. Fast jag och Emily vaknade klockan 6 på morgonen fast sen somnade vi om. Nästa dag kom Ida på besök. Ida är vår kusin hon är JÄTTE snäll. Så vi gick ner till stranden igen för att bada ett morgon dopp på vägen satte dom upp en midsommarstång. Så vi ställde oss vid den. Sen så badade vi jättelänge. Senare gick bara jag och Ida hem till henne för Emily blev lite jobbig hon är ju bara 6år Emily då. Så vi gick till midsommarstället och vi köpte godis och gick in i läskiga huset som har vapen där man blir helt rädd när man går dit sen kom Emily och min mamma och min moster och hennes hundar vi dansade lite runt stången. Sen cyklade snabbt jag och Ida iväg och badade igen. Sen gick vi hem till henne och dushade av oss och sen kom alla midsommargäster och då åt vi mat tillsammans. Och nu sitter jag Emily och Ida och väntar på efter rätten. Men nu så måste jag sluta skriva det är inte så bra wifi här.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeej Dååå Bäässtta Lääässaare

Presentation


Hej!
på denna blogg skriver jag om min stora kärlek till 1D, att snart bli 13. och vad jag gör om dagarna.
hoppas du trivs här!

Fråga mig

42 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards