beccablogg

Alla inlägg under maj 2014

Av Rebecca Hebelius Dace - 29 maj 2014 22:02

Hej idag så ska jag berätta om dagarna lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag och torsdag. I lördags var det massor av föreställningar och alla blev jättebra. I söndags så var det de sista föreställningar på
Robin Hood. Efter den SISTA föreställningen så var Moa och Kajsa hemma hos oss. Vi lekte och hade jättekul men sen så gick de hem. I måndags så tja gick jag i skolan gjorde nästan klart min gosekatt ni ska få se nästa måndag. I tisdags så missade jag gitarren men det gjorde inget. I onsdags så efter skolan var jag och min familj hemma hos Moa och Kajsa. Som efterrätt fick vi en megaglass med alla möjliga ingredienser. Vi spelade WII och jag kom trea på Mario cart. Vi kom hem 00:00 så man kan säga att vi var DÖ trötta. I torsdags så var jag Kajsa och hennes pappa och min familj på vår båt. Vi skulle ut och jag tänkte bada men när Jocke Kajsas pappa skulle gå ner från en stege så råkade han ramla rakt in i rodret. Så det blev ingen åktur. Men en härlig picknick på den blåsande båten. Nu måste jag sova.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeeej Dååå Bäässtta Läässaarre!!!

Av Rebecca Hebelius Dace - 23 maj 2014 21:32

Hej idag så ska jag berätta om dagarna måndag,tisdag,onsdag,torsdag och fredag. I måndags var jag på träning hela dagen och fick ta ledigt från skolan. Och min lärare Sonja som spelar Robin Hood i föreställningen fyllde år. Så vi fick tårta och kramade henne flera gånger. Efter träningen så var vi på Megakudden och resten av den dagen var allt bra. I tisdags så var jag stand in för rollen vakt, man gjorde många roliga saker och tja nu vet jag hur man spelar den rollen. I onsdags så var jag i skolan hade Hemspråk och det var inte så mycket mer. I torsdags så efter skolan var jag på jongleringen och min vän Jurinda sa att jag fick låna hem hennes enhjuling så jag kan öva på att cykla på den. I fredags så på NOn fick vi höra om en man som varit i hela världen ekvarton till Arktis. På HKn gjorde vi "glass oa four" tror jag det heter. Och "kärleksmums" och det blev JÄTTEGOTT. Förlåt om jag skriver slarvigt men jag kollar på en film med min syster.
Youtube SÖK: Rebecca Dace

Heeeej Dååå Bäässtta Läässaarre!!!

Av Rebecca Hebelius Dace - 18 maj 2014 20:46

Hej idag så ska jag berätta om vad jag har gjort dagarna fredag, lördag och söndag. I fredags på HKn gjorde vi digestivkex och det är MASSOR av smör i dem. De blev ganska tjocka men de var 10 gånger så bättre som vanliga digestivkex. I lördags så var jag på cirkusen och hade föreställning. Efter alla tre föreställningar var det cirkus grillfest. Jag och mina cirkussystrar började hoppa på den nya hoppkudden i folkets park ni kan läsa mer om det på folketspark.se så kolla in där. På denna Megakudde var vi fetast och allt sjönk när vi var där. Fast det var ju också typ 40 treåringar som skrek att det var tonåringar på Megakudden. I söndags så efter alla föreställningar gick vi till MEGAKUDDEN igen!!! Men denna gången hade det regnat ute. Alla gled och typ dog av skratt. Det var bara vi där så det var SUPERKUL. Imorgon och på tisdag slipper jag skolan för jag ska ha föreställningar
YES!!!
Youtube SÖK: Rebecca Dace

Heeeej Dååå Bäässtta Läässaarre!!!!

Av Rebecca Hebelius Dace - 15 maj 2014 21:13

Hej idag så ska jag berätta om dagarna söndag,måndag,tisdag,onsdag och torsdag. I söndags var det bara massor av föreställningar och skoj och det var en jättesnäll publik som alltid applåderade. I måndags var det egentligen bara en helt vanlig dag, men jag hade IUP det gick jättebra.
I tisdags så var det en slags festival fast för alla föräldrar på skolan och då gjorde min grupp Fun 4 kids en teater. Jag var isdrottningen i Narnia. Och det handlade om att isdrottningen ville trolla bort alla snälla sagofigurer. Sen gick jag på gitarr och övade på
Prins Igor. I onsdags så var min klass och jag på SVT. Vi träffade Sprak från julkalendern 2012. Vi träffade
Malin Olsson i sommarlov. Och orsher och Karl i barda. Vi var också i Sydnytts lokal där de sänder nyheter och där fick jag sitta i den bekväma stolen. DET ÄR EN SNURR STOOOL!!!!!!
I torsdags så slutade skolan 12 på grund av IUP. På fritids byggde jag Felicia och sajten.bloggplatsen.se en koja. Den blev supermysigt. Sen var vi i dramasalen och jag hette svarta damen och var en död kvinna som hemsökte hus på natten och kidnappade tonåringar. Sen cyklade jag och Ninjanina.bloggplatsen.se till en cirkustränings sal. Där fick jag lära mig att nästan cykla på en enhjuling. Och Ninjanina.bloggplatsen.se lärde sig att jonglera med två käglor. Men nu så ska jag gå och lägga mig imorgon börjar första lektionen 8:00 så vi ses.
Youtube SÖK: Rebecca Dace

Heeeej Dåå Bäässtta Läässaarre!

Söndag

Måndag

Tisdag

Av Rebecca Hebelius Dace - 10 maj 2014 23:11

Hej idag så ska jag berätta om onsdag,torsdag,fredag och lördag. I onsdags så var jag på hemspråk och hade prov på en bok. I torsdags så tränade jag HÅRD cirkus träning. Vi tränade på vår föreställning
Robin Hood. I fredags så i skolan gjorde vi muffins och det var också en festival. där vi gjorde en gren vi hade pil kastning och så kan man vinna priser. jag vann en liten tiger som nu heter Lars-göran. Det var också träning men genrep denna gången. Ända till klockan 10 så tränade vi sen var jag väldigt trött. I lördags var det premiär på
Robin Hood föreställningen. Och jag var jättespänd först sen blev jag lungn och kunde konserterna mig. Men tja nu kollar jag på Eurovision och hejar på Island HeHe.
Youtube SÖK: Rebecca Dace

Heeej Dåå Bäässtta Läässaarre!

Onsdag

Fredag

[Bild]

Lördag......?!?!
Premiär!!!!!!

Av Rebecca Hebelius Dace - 6 maj 2014 21:45

Hej idag så ska jag berätta om lördag,söndag,måndag och tisdag.
I lördags så var jag med Ninjanina.bloggplatsen.se och vi gjorde photo booth och det var hårda konsekvenser. Ninjanina.bloggplatsen.se fick t.e.x dricka vatten upp och ner. I söndags så var jag och min mamma och syster var på tallriken i pildamsparken. För att möta min systers klass. De hade bestämt att alla skulle träffas. Det var jättekul det var liksom en picknick med hela min systers klass. I måndags så hände inte så mycket jag var liksom i skolan och hade det bra. I tisdags så efter skolan så var jag ute på gården med Sixten och vi hoppade hopprep och pratade med alla grannar som kom förbi. Och precis fick jag en festis med exotisk smak.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeej Dååå Bäässtta Läässaarre!

Lördag

Söndag

Måndag

Tisdag!

Av Rebecca Hebelius Dace - 2 maj 2014 19:20

Hej idag så ska jag berätta om lördag,söndag,måndag,tisdag,
onsdag,torsdag och fredag. I lördag så var jag på träning hela dagen. I lördags var jag och nattaismylife.bloggplatsen.se på vanningen. Det är ett kul badhus med massa roliga saker. nattaismylife.bloggplatsen.se fick reckordet i vattenrushbanan på 5 sek. I måndags så vad jag och hade cirkus träning igen. I tisdags Oj............. Asså totalt hjärnsläpp jag minns inget. Eeeee jag hade gitarr. FÖRLÅT JAG MINNS INTE!!!!!
I onsdags så var det Valborg och det var jättekul det var en bra kör och en fin eld. I torsdags så var jag ledig och jag, min mamma och min syster var i folketspark och åt
Ben and Jerry glass. När vi var vid rosen var det några dansare som dansade hehe. I fredags idag gjorde jag crêpes. Crêpes är pannkakor fast med kött och ost i eller något annat valfritt innehåll. Nu när jag är hemma har jag ätit Tacos och ska jag snart se på film.
Youtube SÖK: Rebecca Dace

Heeej Dååå Bäässtta Läässaarre!

Presentation


Hej!
på denna blogg skriver jag om min stora kärlek till 1D, att snart bli 13. och vad jag gör om dagarna.
hoppas du trivs här!

Fråga mig

42 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards