beccablogg

Alla inlägg under november 2013

Av Rebecca Hebelius Dace - 30 november 2013 22:53

Hej idag så ska jag berätta om fredag och lördag.
Innan jag börjar berätta så ska jag berätta att Ninjanina.bloggplatsen.se fyllde år i fredags så gratta henne i efterskott på hennes blogg Ninjanina.bloggplatsen.se tack.
I fredags så var jag som vanligt i skolan. Och på tekniken så gjorde vi typ lampor som kunde lysa med hjälp av ett batteri och en sladd. Sedan på HKn så gjorde vi lussebullar som blev supergoda. Vi hade olika former som en puzzelbit en häst en bock och ett hjärta. På kvällen så hade jag gitarr uppvisning och jag spelade
"Cool gitarr" och "fåret shown". Vi fick många applåder och jag missade bara en ton. Idag lördag så var jag på premiären på Gusten Grodslukare det är en pjäs. Om ni vill veta mer om Gusten Grodslukare gå in på
Malmöstadsteater.se så kan ni fåreda på mer. Jag tycker att den var SUPER BRA. Och sen fick jag ta bild med Harry, Jakob några av cirkusartisterna och självaste
Gusten Grodslukare. Vi åt en stor buffé hemma men nu så ska jag titta klart på en film med Emily.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeeej Dåå Bäässtta Läässaarre.

Av Rebecca Hebelius Dace - 28 november 2013 20:57

Hej idag så ska jag berätta om min dag. Idag så hade vi klassråd på morgonen och vi kom överens om massor av saker. Sen så hade vi bild och då ritade vi till våra berättelser på SVn. Men idag fick vi också våra jul blommor. Asså vi har sålt julblommor och julgodis. Vi har ganska mycket pengar på vårt skolkonto. Vi fick gå hem för att inga taxisar var inne. När jag kom hem så delade jag ut
lite julblommor men det var bara en hemma. Sen åt vi goda våfflor. Men nu måste jag plugga.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heej Dååå Bäässtta Läässaarre.

Av Rebecca Hebelius Dace - 27 november 2013 21:26

Hej idag så ska jag berätta om måndag tisdag och onsdag. I måndags så på skolan så blev jag nästan klar med min soptunna. Av trä och tyg. Sen spelade jag gitarr och på fredag ska vi ha gitarruppvisning. I tisdags så var jag på min Cirkusskola och vi tränade på våra nummer. Sen så gick jag hem och hemma fick jag LASAGNE!!!!
Och idag då så gjorde jag något superkul. Jag och min klass gick och såg Gusten Grodslukare på Malmö stadsteater där min mamma jobbar. Och den var så otroligt bra. Den är baserad på en bok från början. Teatern är ungefär likadan som boken. Det handlar om Harry och hans kompis Jakob. Som bor i en vanlig stad. Men Gusten en tuff lättlurad pojke som det sägs att han äter grodor. Men nu måste jag gå hej då.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeej Dååå Bäässtta Läässaarre

Av Rebecca Hebelius Dace - 24 november 2013 22:33

Hej idag så ska jag berätta om fredag lördag och söndag nu börjar vi. I fredags så hade vi HK men vi hade bara teori. Teori är när man bara pratar om mat. Men nästa gång så ska vi gjöra lussebullar. Men sen så på fritids så gjorde jag klart min fönstermålning som är en moshling. När jag var hemma så åt jag och Emily popcorn och tittade på film. Filmen var modig. I lördags så skulle Ninjanina.bloggplatsen.se ha kals men jag var hemma hos henne och vi gjorde lite saker innan kalaset. Vi gjorde smothee challange. Jag kommer lägga upp den någon gång. Sedan gjorde vi
mini chubby bunny challange. Med pytte små marshmellows. Sen så åkte vi till kalaset det var på
Big bowl. Och den första bowling rundan kom jag tvåa och andra gången kom jag ETTA +så gjorde jag en strike!!!!
Och i prisent gav jag henne ett iPhone skall. Och två nagelak med färgerna blå och rosa. Sen så åkte jag hem och sov. I söndags idag så typ bara villade jag mycket och jag gick ut och krattade löv och lekte med Jackson. Sedan har jag kollat på sista avsnittet var Wiliams lista2 men måste sova nu.
Youtube SÖK: rebecca dace

Goooood Naaaaaatt Läässaarre.

Av Rebecca Hebelius Dace - 24 november 2013 10:44

Plötsligt öppnades dörren det var mamma men bredvid henne stod.. . Ägeren till hunden. Han var arg och han misstänkte att jag hade hans hund men jag ville inte att han skulle få reda på det. Han slängde upp täcket och såg hunden. Min mamma blev besviken på mig och sa
- att stjäla andras hundar är inte rätt Tuva nu ger du tillbaka hunden till mannen här, sa hon argt.
Mannen var väldigt sur tills jag böjde mig på knä och bad om att få hunden.
- Snälla snälla kan inte jag få hunden! sa jag och höll upp 500 kr.
Mannen var tveksam och kollade på mig och han sa
- kör till, och så gick han.
Jag kunde verkligen inte fatta det att jag hade en hund. Vi gick sedan ut på en lång promenade i parken men något var fel med Golden den var hungrig. Men alla mina pengar var borta så jag tog en matburk från affären. Det var en stor affär jag tog den snabbt och sprang. Det kom larm och folk följde efter mig och Golden. Tills vi kom hem jag öppnade burken med mat. Efter någon timme var det dax att sova men då så. . . . . . . . . . . . Fortsättning följer.

Av Rebecca Hebelius Dace - 21 november 2013 21:41

Hej idag så ska jag berätta om onsdag och torsdag. I onsdags så hade jag hemspråk. Men efter hemspråket så kom det en jättefin solnedgång och den var sååååå vacker. När jag kom hem var klockan över 5 och jag duschade och sedan åt jag och sov. I torsdags så har ja em hmmmm. . . . . . Eeee typ inte gjort något speciellt typ ätit varit i skolan. Ja det var typ min dag. Men nu så ska jag sova för jag ska ha NOMO möte klockan 8:00 men vi ses snart.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heej Dåå Bäässtta Läässaarre.

Supersöta Jackson

Av Rebecca Hebelius Dace - 19 november 2013 21:45

Tjabba tjena hallå Eeee. . . . eeee idag så ska jag prata om min dag så nu börjar jag berätta. Idag så hade vi idrott 8:00 och vi tränade badminton. Och när jag gick i trean var jag typ proffs på det men nu suger jag. Och typ har mig själv som förebild HA HA. Sedan på fritids så blev jag klar med min katsuma. Ninina.bloggplatsen.se och jag gick till biblioteket och kopierade ut några moshligs som vi ska fortsätta på imorgon. Efter mellanmålet cyklade jag hem bytte om till cirkuskläder och gick till cirkusskolan. Men nu är det snart dags för uppvisning faktiskt om 2 veckor så kolla in min blogg då. Det ända jag kan säga är att man gör det över marken och det är INTE rep. Vi tränade också på våra jonglerings nummer. När jag kom hem fick jag lasange för bara mig
MOHHAAAHHAAHHAAA. . . . Hm hm ursäkta jag är lite förkyld. Nästan hela kvällen sen ägnade jag tiden åt LÄXOR. Men det var nog det som jag ville säga för idag, men vi ses snart.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeej Dååå Bäässtta Läässaarre.

Av Rebecca Hebelius Dace - 18 november 2013 21:41

Hej idag så ska jag berätta om lördag söndag och måndag. Men jag ska börja med lördag. I lördags så skulle jag nattaismylife.bloggplatsen.se och alla andra i min klass till aqvakul. Lite innan så var nattaismylife.bloggplatsen.se hemma hos mig. När vi kom in i den stora simhallen så åkte jag och nattaismylife.bloggplatsen.se den långa rushibanan minst 10 gånger. Sedan så var vi vid ute Poolen där det var varmt i vattnet och kallt på land.
Sedan så var jag nattaismylife.bloggplatsen.se sajten.bloggplatsen.se Ninjanina.bloggplatsen och Angelica och några killar längst ut vid det djupaste. Jag och Angelica höll på att åka in under vattnet och dö fast det gjorde vi ju inte. Sedan var tjejerna på ett skepp (en slags flytande båt grej) och killarna med. Vi anföll varandra och det blev vattenkrig. Vågorna kom och många trillade av sedan blev det typ som titanic fast ingen var rose och Jack. Efter allt SUPER KUL så gick vi hem och nattaismylife.bloggplatsen.se kom hem till mig. Och vi gjorde marengi challange. Det är som chubby bunny challange fast med maränger. Och jag ska lägga upp videon på youtube när jag har tid. Sedan poppade vi popcorn och åt dom och kollade på Det regnar köttbullar. I söndags så var jag sjuk och hostade mycket och hade ont i huvudet. Under dagen sen mådde jag bättre och vi gick till affären och köpte söndags godis. Och en tidning. När vi kom hem bakade jag och mamma äpplepaj eller smulpaj kan man också kalla det. Sedan så expreminterade mamma och gjorde jättegoda russinkakor. I dag måndag så har jag haft en ganska normal dag. Jag har haft slöjd engelska svenska so matte och musik. Eeee asså sen så var jag på extra svenskan och jobbade med min berättelse. Sedan var jag på kör och efter det cyklade jag till gitarren. Men nu måste jag sova ska upp 7:00 men vi ses.
Youtube SÖK: rebecca dace

Heeeej Dåå Bäässtta Läässaarre.

Aqvakul

Normal dag HA HA HA!!!
#cool

Presentation


Hej!
på denna blogg skriver jag om min stora kärlek till 1D, att snart bli 13. och vad jag gör om dagarna.
hoppas du trivs här!

Fråga mig

42 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards