beccablogg

Alla inlägg den 31 augusti 2013

Av Rebecca Hebelius Dace - 31 augusti 2013 22:38

Hej tidigare idag berättade jag om iförrgår och igår men nu så ska jag berätta om idag. Idag så ville jag pröva att göra hastbullar som på hemkunskapen. Jag hittade alla ingredienserna förutom
DAM DAM DAAAM KARDEMUMMA. Vad skulle vi göra, både mamma och pappa var förkylda så JAG fick gå ut och köpa kardemumman. När jag var inne på Ica så hittade jag inte kardemumman. Så då fick jag fråga personalen. Och det gick jättebra. Sen gick jag hem för att baka. Och dom blev jättebra och smaskiga. Sen så gick Emily och pappa ut till triangeln för att köpa flytvästar till båten. När dom kom hem testade vi dom och dom passade super. Sen tittade jag och Emily på monster high filmen jag fick på min födelsedag. Och nu ska jag snart sova.
Youtube SÖK: rebecca dace

Goooooood Naaaaaaatt Läässaarre.

Av Rebecca Hebelius Dace - 31 augusti 2013 11:49

Hej idag så är det ju lördag men jag berättar om idag ikväll. Så just nu så ska jag berätta om iförrgår och igår. Vi börjar med iförrgår och sen igår. Iförrgår gjorde jag inte speciellt. Förutom att jag och Angelica blev jagade av min lilla syster och hennes kompisar. Och igår så hade jag och min klass förförsta gången. HK alltså hemkunskap. Och då gjorde vi några jätte goda bullar som kallas hastbullar. Dom smakade super gott. Sen efter skolan så tittade vi på Vilse på min mammas jobb Malmöstads teater. Innan teatern började så smög jag och min lilla syster Emily på björnen han var jätte rolig. Sen började det den var jätte bra och man fick liksom vara med i pijäsen och man fick träffa.
Guldlock och pappa björn
Hans och Greta och häxan
Och
Rödluvan och vargen. Efter föreställningningen så fick jag ta en bild med mig och hans. Sen var vi trötta om åkte buss hem. Tja det var det jag kanske skriver om idag ikväll men vi ses.
youtube SÖK: rebecca dace

Heeeej Dååå Bäässtta Läässaarre.

Ovido - Quiz & Flashcards