beccablogg

Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Rebecca Hebelius Dace - 1 maj 2013 19:18

Hej idag så berättar jag resten om dagen igår när det var valborg och om idag när jag och min vän badade. När vi var framme vid elden så sjöng några gamla tanter o gubbar några sånger. Och nu tror jag att jag har fattat vad som är meningen med valborg. Att man ska brinna upp vintren och välkomna våren. Sen gick vi alla hem jag,Moa,Emily,Kajsa,Mina föräldrar och deras föräldrar och vi åt en jättegod mareng tårta. Och idag så var jag hemma hos Nathalie ägaren till bloggen Nattaismylife.bloggplatsen.se och varje år så försöker vi slå rekord i att bada tidigast på året. Förra året badade vi den 3 Maj men i år badade vi den 1 Maj. När vi doppade oss var det SVIN KALLT vi sprang snabbt upp och virade in oss i våra handukar och började äta godis. Det var en jätte skön dag men inget varmt vatten. Sen sitter jag nu här och tittar på TV och skriver på bloggen. Men tja nu har jag nog sagt mitt så vi ses nog imorgon.

 

Youtube SÖK: rebecca dace

 

Heeej Dååå Bäässta Läässaare.

 

Ovido - Quiz & Flashcards