beccablogg

Alla inlägg den 30 maj 2013

Av Rebecca Hebelius Dace - 30 maj 2013 22:14

Heej jag har massor att berätta om idag. Och idag var dagen när jag och min klass skulle till Blå planeten. Vi fick åka tåg två gånger först till Köpenhamn och sen åkte vi till blå planeten som ligger lite utanför Köpenhamn. Vi fick vänta ett tag men sen fick vår klass gå in när vi gick in var det en fantastisk entré med fiskar och fakta. Vi lade våra väskor vid Cafet som låg i Blå planeten nära en stenstrand. Sen blev vi indelade i grupper det var jag Nathalie Veronika och Victoria. Vi hade ingen vuxen med oss så vi fick klara oss själva. Det var jättevackert vi fick gå in i en tunnel med massor av fiskar hajar vanliga fiskar och mer. I en avdelning var det Amazonas tema och det var SÅÅÅÅ VARMT. Sen såg vi också sjölejon som gjorde konster och fick mat. Och om man satte sin hand på rutan följde den efter handen. Sen såg vi också bläkfiskar och sjöhästar en bläckfisk sov och tog upp fula fingret. Sen fanns det några jättegulliga näbbfiskar som hade små näbbar. Vi såg också massor av hajar rockor och korallrev. Allt var så vackert innan vi skulle åka till skolan igen så matade vi fiskmåsarna och då höll dom på att attackera oss för att få vår mat men dom hann inte för vi gömde maten. Sen så åkte vi hem och när vi kom till Sverige var det sååå varmt. Men ikväll har jag sett lite av Hobbit men blev för trött så jag ska sova nu. Men kom ihåg jag kommer tillbaka Adios Amigos.
Youtube SÖK: rebecca dace

Good Naaaatt Läässaarre.

Ovido - Quiz & Flashcards