beccablogg

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Rebecca Hebelius Dace - 12 maj 2013 22:33

Hej idag så har jag gjort massor av skojiga grejer. Jag har varit ute på gården varit i folkets park och haft en kompis på besök ja jag ska förklara allt. Vi börjar med att vi barnen på gården lekte ute. Jag och Sixten och Orshi Selma och Emily var ute på gården vi lekte Under hökens vingar. Tills Orshi var tvungen att gå hem men jag och Sixten ville inte vara ute mera så vi gick hem till honom och tittade på lite Youtube klipp av mig. Sen gick jag hem till mig och min mamma bestämde att vi och Emily skulle gå till folkets park. Vi gick till lekplatsen sen åt vi glass. Efter det så gick vi till plaskpoolen ja vi badade inte riktigt men jag doppade fötterna och sprang runt i vattnet. Sen gick vi till Rosen ni vet den stora rosen som sprutar vatten. Jag och Emily min lillasyster gick och lekte där och gick in och ut ur rosen och vi klättrade på bladen. Vi blev lite blöta men det var vi värda. Sen när vi skulle hem så var det någon invigningsfest i rondellen. Vi stannade där ett tag och min pappa var där och någon som han kände som jobbade för någon tidning som jag fick vara med i. Efter en stund ville jag gå hem tills jag såg NINA, hon är en tjej i min klass som ni vet jag har ju berättat om henne. Vi började prata med varandra och sen mötte vi en fritids pedagog från vår skola som också var där vi fick lära oss att ha pinnar med eld på att jonglera runt med. Sen bad jag min mamma och pappa jättemycket att jag skulle få vara i parken en liten stund med Nina. Det var svårt men till sist tvingade jag dom som vanligt. Jag och Nina gick in i parken och köpte sockervadd och det var jättegott. Sen gick vi till rosen och lekte plaskade skrattade ja vi hade det faktiskt jättekul. Men vi hade bara 1 timma tillsammans så jag var tvungen att gå hem och Nina med. Och nu är jag hemma och skriver och imorgon är det skola så nu måste jag säga farväl men vi ses snart ;)
Youtube SÖK: rebecca dace


 

Heej Dååå Bäässtta Lääässaaarrre.

Ovido - Quiz & Flashcards